بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز فروش ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز افزایش یافت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها چرا نشست شورای عالی کار برگزار نمی‌شود؟ خبر جدید از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱ خرداد زمان قطعی پایان تولید پژو پارس ایران خودرو | کدام خودرو جایگزین پارس می‌شود؟ ویدئو| رویداد «بودجه؛ ابرچالش حکمرانی» در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

ایرانی‌ها روزانه چقدر نان مصرف می‌کنند؟

  • کد خبر: ۱۹۱۷۰۹
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
ایرانی‌ها روزانه چقدر نان مصرف می‌کنند؟
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به پرداخت سالانه بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه گندم در کشور گفت: مصرف نان برای هر نفر در کشورمان به طور میانگین ۳۲۰ گرم در روز است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حیدرعلی نصر با اعلام میزان مصرف نان هر ایرانی در روز گفت: نان به طور متوسط ۴۰ درصد از انرژی روزانه مورد نیاز مردم را تأمین می‌کند که این امر، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه گندم به عنوان ضروری‌ترین کالای اساسی است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت بازگانی دولتی ایران، علاوه بر مدیریت خرید گندم، تصدی تأمین سایر کالا‌های اساسی شامل برنج، روغن و شکر مورد نیاز کشور را نیز بر عهده دارد، افزود: این شرکت برای مدیریت خرید، حمل و نقل، توزیع و ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی، حجم بسیار بزرگی از عملیات را تدارک دیده و اجرا می‌کند تا کالا‌های ضروری، به موقع در اقصی نقاط کشور توزیع شده و در اختیار مردم قرار گیرند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی با اعلام اینکه گندم با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و با هزینه تبعی ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است، گفت: گندم‌های خریداری شده با صرف یارانه‌ای بسیار سنگین با قیمت هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان برای تولید آرد یارانه به فروش می‌رسد و هر کیلوگرم آرد با قیمت ۸۵۰ تومان برای مصارف نانوایی‌ها تأمین می‌شود و در واقع دولت، سالیانه بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای تأمین گندم مورد نیاز کشور پرداخت می‌کند.

هیچ کشاورزی نداریم که محصولش روی دستش مانده باشد

نصر همچنین با تشریح فعالیت‌های زنجیره گندم، آرد و نان کشور توضیح داد: در زنجیره تأمین گندم کشور، ۷۲۰ هزار کشاورز محصول خود را به بیش از ۱۱۰۰ مرکز خرید این محصول تحویل دادند که سهم هر کشاورز به طور متوسط بیش از ۱۴ تُن گندم بود و در طول فصل خرید، هیچ کشاورزی نداریم که محصولش روی دستش مانده و موفق به فروش محصول خود نشده باشد.

ارسال آرد به ۸۲ هزار واحد نانوایی در سراسر کشور

وی از ارسال گندم خریداری شده برای استحصال آرد به ۴۰۰ کارخانه آردسازی در سراسر کشور خبر داد و گفت: پس از تولید آرد، این فرآورده پُرمصرف توسط شبکه گسترده حمل و نقل به ۸۲ هزار واحد نانوایی در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود تا نانوایی‌ها بدون هیچ‌گونه کمبودی از موجودی آرد مورد نیاز، از تولید پایدار نان برخوردار باشند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، اهمیت و ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی و سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ریل‌پایه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، ۲۵ میلیون تُن کالای اساسی برای مصارف کشور، تأمین و توزیع شده و به عبارتی، روزانه ۷۰ هزار تُن کالا از طریق ۳۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین از مبادی تأمین، تولید و ذخیره‌سازی به مقاصد مورد نظر ارسال شده تا به دست مصرف‌کنندگان برسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->